Schablon för lösöre

Haha, exakt samma krav har hon ställt på mig. Vilket jag ska fixa. En batteridriven skruvdragare duger dock inte om man ska borra i sten/betong så hon får ta en vanlig som drivs av 220V.

Mitt ex skickade med en fogsvans också. Eftersom jag var ganska grining på honom(minst sagt) så ifrågasatte jag nyttan med den. När jag sen skulle såga av julgranen i lämplig höjd var jag ganska nöjd över att han tänkt på den. :grimacing:

Skicka med ett bra urval spik, skruv och plugg också.

Måste också säga att skruvdragaren används oftare än borren.

Nu har vi två slagborrmaskiner som tur är så jag kan borra i betong😝
Här i huset har vi bara träväggar…

2 gillningar

Efter skilsmässan har jag upptäckt att det många män i min ålder (50+) får en massa cred för är ju hur enkelt som helst. Jag satte mitt ex på en jäkla piedestal för att han var så himla duktig och händig. Nu gör jag grejerna själv och stör mig på att jag inte gjort det tidigare. Könsstereotyperna sitter hårt som tusan. Men jag måste samtidigt erkänna att jag har svårigheter att borra i betong. Jag är helt enkelt för kort och lätt. Det händer liksom ingenting i väggarna när jag borrar.

2 gillningar

@Jane
Hihihi… . Min slagborr är tung😁
Annars kanske det är en bra raggningsreplik…
Vill du följa med hem och känna på min slagborr

1 gillning

För en man kanske… :speak_no_evil: :see_no_evil: :blush:

1 gillning

Kanske det? Är händig och har gjort massor hemma men visst var mitt ex också med på ett hörn. Sen fick jag i princip all cred för detta och jag tänkte då aldrig på att hon kände sig åsidosatt.
Dåliga resultat vid slagborrning beror nästan alltid på taskiga borrar.

1 gillning

Hahaaa…:joy: kunde inte sagt det bättre själv.

Hmm, lördagkväll ensam framför datorn är tydligen inte så bra för sakligheten :upside_down:

2 gillningar

Och jag får väl erkänna att jag är ganska lat också :innocent:så visst var det behändigt att få tråkjobbet och det tunga gjort av nån annan.

Jag har läst presentationer på dejtingappar som börjar typ “Jag kommer inte att rensa dina avlopp eller byta däck på din bil men jag lagar gärna mat åt dig en lördagkväll”. Precis sånt fastnar jag för. :blush:

1 gillning

Ja men vad sägs om detta då: jag rensar dina avlopp och byter dina däck OCH lagar mat åt dig på lördagkväll.
Kan det bli bättre? :sweat_smile:
Dessutom äger jag en slagborrmaskin…

2 gillningar

@nizzehult - vill du gifta dej med mej? :joy::joy::joy:

2 gillningar

Oj, det kom så plötsligt som pojken sa (fniss).
Men låt mig fundera några minuter i alla fall…:thinking::joy:

1 gillning

Helt oemotståndlig nu :blush:

Du får skriva privat så träffas vi bakom ladan i morgon och slår till, tihi…:innocent:

3 gillningar

Ni är helt underbart galna! Kör (om ni kan)! :heart:

@nizzehult
Fler som du … tack :wink:

1 gillning

Om jag lovar att ha min hårda, nyvässade slagborr med mig, har vi då en deal @Jane ? :wink:

Jajamen! :smile::+1:

Fel tråd men ändå…
Senaste 8 åren har jag inte haft någon ordentlig inkomst.
Hösten 2009 pluggade komvux
Våren 2010 köpte jag ett företag som jag drev som AB till våren 2013. Betalade in ca 4000 kr i pension.
Tog knappr inte ut någon lön heller.
Gjorde inget förrän våren 2014 då jag jobbade som Tim vikarie ett år inom vård, blev lite pension då.
Startade enskild firma 2015 drev den ett år =ingen pension.
Hösten 2016 komvux
Januari 2017 började jag på YH och är klar maj 2018. Csn 2800
Min man (blivande x) har hela tiden stöttat mig i detta.
Han är högavlönad och reser mycket i jobbet.
Grundlön ca 54000 + löneväxling på 9000.
Det som inte känns rätt för min del är att jag inte har någon rätt till en del av hans pension. Eller har jag? Löneväxlingen tillhör hans AG sa hans pensionsmäklare.